پایان قرارداد کاری موقت

در قانون کار پایان قراردادكار كارگري داراي چند فقره قرارداد كار مدت موقت با كارفرما مي باشد در آخرين قرارداد و در هنگام قطع رابط سوابق كاركرد به این ترتیب محاسبه می شود .در ادامه اگر مجموع چند فقره قرارداد به يك سال نرسد ايا مشمول اخذ سنوات خدمت مي شود ؟ در قرار دادهاي مدت موقت اعم از قرار دادهاي زير يك سال و يك سال يا بيشتر چنانچه بعد از خاتمه هر قرارداد تسويه حساب قطعي همراه با پرداخت سنوات خدمت انجام شده باشد به هنگام ختم همكاري ادعاي سوابقي كه بابت آن تسويه حسب صورت گرفته مورد پيدا نمي كند بديهي است در صورت عدم پرداخت سنوات خدمت در پايان هر قرارداد حتي در مورد قرار دادهاي زير يك سال، در موقع قطع همكاري، كليه سوابق(اعم از كمتر از يك سال يا بيشتر)، مشمول اخذ سنوات قرار مي گيرد.

پایان قرارداد کار، یکی از اموری است که قانون کار به آن پرداخته است. قانون کار به عنوان قانونی که حاکم بر روابط کارگر و کارفرماست، هم قواعد شروع قرارداد کار را معین کرده و هم قواعد و قوانین خاتمه آن را.قرارداد کار مانند هر قرارداد دیگری باید از شروع تا پایان دارای شرایط قانونی باشد و این قانون است که شروط مهم قرارداد را معین خواهد کرد.

پس از پایان قرارداد کار، هیچ مانعی برای ترک کار وجود نخواهد داشت. البته لازم است پایان دادن به قرارداد کار به شکلی قانونی باشد، در غیر این صورت، ترک کار بدون رعایت قوانین، ممکن است عواقبی مانند از دست رفتن حق سنوات را در پی داشته باشد. در مواردی که کار معین یا زمان قرارداد خاتمه یافته است، مانعی برای ترک کار وجود ندارد. اما در مواردی که ترک کار به اراده کارگر باشد، باید حتما شرایط استعفا توسط کارگر رعایت شود. پس از گذشت ۳۰ روز از اعلام استعفای کارگر، قرارداد خاتمه یافته و ترک کار توسط او بلامانع است.


کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار آمایش سلامت سرزمین آماده پاسخگویی به شما کارفرمایان و کارکنان محترم بنگاه های اقتصادی می باشد. جهت ثبت درخواست مشاوره اینجا کلیک کنید.

 

یک نظر بگذارید

Related Posts